Obchodní praxe

Obchodníci a prodejci jsou velmi specifickou a zvláštní skupinou lidí v našem každodenním životě. Setkáváme se s nimi při nejrůznějších příležitostech a ať si to uvědomujeme či nikoliv, tak každý stojíme poněkud na jiné straně systému nabídky a poptávky. Velmi často se nám stává, že poukazujete na jistou míru neserióznosti ze strany různých obchodních i servisních systémů. Bohužel, ale nejvíce si stěžujete na marný boj a prohry přímo s prodejci a obchodníky. Proč?

Protože…

  • Obchodník je školen, aby Vám dokázal prodal prakticky cokoliv.
  • Obchodník Vám zpravidla neřekne, že daný výrobek, či služba jsou špatné, nekvalitní, tedy pokud to není jeho záměrem Vám prodat tzv. „něco jiného“.
  • Něco jiného znamená to co je dobré zpravidla pro jeho ocenění zaměstnavatelem.
  • Vy zpravidla nemáte takové znalosti i zkušenosti a nenavštěvujte pravidelná školení jako obchodník, čehož se dá v určitých případech proti Vám využít (zneužít), záleží na etice a chování obchodníka.
  • Platí velmi známé rčení „Jednooký mezi slepými králem“. Mnozí obchodníci mají malé znalosti a zkušenosti, ale dovedou o výrobku nebo službě velice zasvěceně hovořit, z čehož pak těží tím, že Vy máte pocit jaký je „znalec“.
  • Ve velkých firmách a e-shopech má obchodník poměrně málo času se Vám věnovat a to je bohužel špatně. Takový „fofr“ obchodu na důvěryhodnosti nepřidá.
  • Většina obchodníků není servisními techniky a proto nemají ani statistické údaje o závadovosti a ani zkušenosti s daným výrobkem.
  • Obchodník by Vám měl pomoci s ekonomickými radami, ale pro kvalifikaci výrobku zda je dobrý či nikoliv by se měl vyjádřit servisní technik (pokud možno nezávislý, na prodeji daného výrobku).
  • Servisní technik je člověk. Z toho vyplývá, že i technik je osoba chybující jako každý jiný člověk. Obchodník je také člověk a má právo chybovat, ale je velmi zajímavé, že obchodník málokdy chybuje ve svůj neprospěch.
  • Servisní technik autorizovaného servisu dané značky má zpravidla zakázáno hovořit o dané značce negativně a poskytovat informace poškozující dobré jméno značky nebo firmy.
  • Nechtějte po obchodníkovi, aby zhodnotil Vámi vybraný výrobek v jeho obchodě. Nejvíce to platí u skladových zásob. Každý obchodník chce tzv. „protáčet“ sklad a výrobky, které mu na skladě nejdéle leží ty jsou pak pro Vás „nej“ za „nej“ cenu.
  • Obchodník, když bude chtít, vždy využije Vaší neznalost ke svému prospěchu. Přesto existují výjimky, kterých je málo a špatně se odhalují.
  • Obchodník nebude mít Vámi koupené zboží doma, takže ho „nepálí“ Vaše spokojenost či nespokojenost.
  • Servisní technik a obchodník v jedné osobě je to nejlepší co existuje, ale těch opravdu dobrých a nestranných je stále v naší společnosti velmi málo.
  • Servisní (reklamační) technik, který Vám nabízí výměny celých dílů není technik, ale „měnič komponent“ a s technikou toho má pramálo společného. Servisní technik je naopak ten, který ví proč vznikla daná závada, jak se jí příště vyvarovat a případně jak ji efektivně a ekonomicky řešit.
  • Správný obchodník i technik by Vám měli sdělit nejen přednosti daného výrobku, ale i jeho nedostatky a negativa. Vy kupujete, Vy se rozhodujete a Vy máte právo veškeré informace vědět.
  • Obchodník je placen zaměstnavatelem především proto, aby prodával zboží a služby. Obchodník musí být k zaměstnavateli loajální a tedy způsob prodeje zboží bude více přizpůsoben obchodním zvykům zaměstnavatele, nikoliv Vašim.
  • Servisnímu technikovi je dobré naslouchat a pokud Vám něco sděluje a nerozumíte mu, zastavte jej a zeptejte se znovu a znovu, než Vám bude vše zcela jasné

Ransomware

Dávejte si v současné době pozor na viry typu Ransomware. Jde o velmi nebezpečnou nákazu, která způsobí zašifrování dat na Vašem pevném disku i v síti. Odvirování je velmi problematické, neboť jde o tzv. plovoucí kód, který jen tak lehce, mnohdy vůbec nejde dešifrovat. Proto naše rada je ZÁLOHUJTE !!!

29.9.2016

Naše dotazy nás inspirují a občas se nestačíme divit, jaké neuvěřitelné \"věci\" nám dokážou obchodníci a eshopy prodat, nebo dokonce vnutit. Nenechte se zmást reklamami různých pozemšťanů a mimozemšťanů, či jiných maskotů. Používejte selský rozum a neváhejte se poradit s odborníky. Ne však s těmi co u nich nakupujete.

29.02.2016

Důležité: pro ant. produkty ESET byla vydána důležitá aktualizace 13103, která opravuje neopodstatněné blokování některých webových stránek. Aktualizace, která tento nedostatek řeší, je uvolněna a bude stažena automaticky.

30.11.2015

Pokud se chystáte pořídit novou grafickou kartu ze stáje AMD nebo NVIDIA, doporučujeme s nákupem počkat. Obě firmy se chystají zlevnit některé řady svých grafických karet, slevy by se měli projevit v prosinci také u nás v ČR.

>> Starší aktuality

iEdit Copyright 2012 © Altercom s.r.o.